26 Ekim 2016 Çarşamba

Tutuklu gazeteci rekoru






















































































































Gazeteciiliğe adımımi atarken, 40 yıl sonra Türkiye' de 100"den fazla gazetecinin
( 133 ) hapiste olacağını, 100^den fazla medya organının kapatılacagını, 775 basın kartının ve 49
gazeteci pasaportunun iptal edileceğini bilemezdim..
Aradan yıllar geçti emekli oldum . Artık aktif gazetecilik yapamıyorum( iyi ki bu ortamda yapmıyorum )  ama hala haberlerden pek kopamıyorum ve Türkiye'de ya da dünya'da önemli bir olay olduğunda içim kıpır kıpır ediyor
Bazı arkadaşlarım meslekte 40 yıl geçirmiş olduklarını vurgulayınca, ben de evdeki eski belgelerimi karıştırdım ve  gazeteciliğe ilk adımımı 23 Kasım 1976'da  TRT Dış Haberlerde attığımı anımsadım. Yani benimki de 40 yıl olmuş. Acaba ben bu mesleğe başladığımda durum neymiş.
Merak ettim ve google'a " 1976 yılında Türkiye'de tutuklu gazeteci sayısı " diye yazdım , hiç bir kayıt bulamadım ama 1976 yılının olaylarına girince İstanbul'da 22 yayınevi sahibi ve kitap satıcısının gözaltına alındığını gördüm ama gerekçesini bulamadım.
Yıl 1976: Hiç Tutuklu gazeteci yok Yıl 2016: 100'den fazla Tutuklu gazeteci





















































































1976'da ise İstanbul1da 22 yayınevi sahibi kitap satıcısı gözaltına alınmış .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder