2 Kasım 2017 Perşembe

Bir Kitap Hikayesi

Yaklaşık 9-10 aydır bu kitap projesiyle uğraşıyorum.

Her şey,  annemin kuzeni Ayşe ablamın , annemin  72 yıl önceki yemek tariflerinin yazılı olduğu ders notlarından oluşan defterini bana göndermesiyle başladı.
Yemek tariflerini bilgisayara geçirirken " bunları kitap yapsana " diyen dost ve bazı akrabalarımın sözlerinin etkisi altında kaldım ve bu hayali annemin 40. ölüm yıl dönümüne yetiştirme telaşesine girdim işte.

Kitap bitti. Can arkadaşım Gülru Aksoy bana yardım etti ve beraber redaksiyon sürecini 1 ayda tamamladık ve şimdi b 

Son söz
Bu kitaptaki anıları yazmak, beni 55-60 yıl öncesine götürdü. Annemi yazma sürecinde-ki neredeyse 1 yıla yakın sürdü – gece ve gündüz anılarla yaşadım diyebilirim. Aklıma bir anı geliyordu gece yarısı kalkıp yazıyordum. Gece geç saatlere kadar annemin gençlik resimleriyle kitap kapakları alternatifleri hazırladım. Sonra bunları arkadaşlarımla paylaştım, fikirlerini aldım. Anlayacağınız, annemle yattım annemle kalktım. Bu projeyi kitaplaştırmak bende takıntı haline geldi. Yemek tariflerini dijital ortama geçirirken bile heyecanlanmıştım. Kitap projesi için tarifleri yeniden düzenlerken heyecanım endişeye dönüştü. Hepsine sıra gelmese de bazılarını denedim ama itiraf edeyim annem kadar başarılı olmam mümkün değil. Çünkü onlara annemin eli değiyordu. Üstelik mutfakta uğraşmak bana zor geldi.
Başta da söylediğim gibi,  bu kitabı anneme 40. Ölüm yıldönümünde armağan ediyorum, ruhu şad olsun.
Nilay Karaelmas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder